Neodcházej v rozčilení, nikdy nevíš, jak to dopadne...

19. 09. 2019 5:00:00
"Mám toho dost!" vlítla Melanka do ložnice a začala házet oblečení do tašky. Ruda mrštil panákem od slivovice o zeď. Roztříštila se na milion kousíčků. Bylo mu to fuk. Vzápětí si nahnul z celé flašky.

"Jdi k čertu!" zakřičel na manželku přes zavřené dveře.

‘Fajn,’ urazila se Mela. Přeběhla dům z jedné strany na druhou a v dětském pokoji spěšně zabalila druhou tašku. Vanesky.

"Mamí," zakňourala malá.

"Pojedem na výlet, Zlatíčko," pohladila ji po zlatých vlasech. Vzala ji za ruku a chodbou spěchala k botníku.

"Tatí?" zafňukala dcerka.

"Taťka s námi nepojede." V rychlosti ji obula. "Beru si auto!" Ještě zavolala do kuchyně. Jestli slyšel nebo ne, ji bylo jedno.

‘Táhni.’ zamumlal si pod vousy nasupěný Ruda.

***

Sedí nad tou polívkou už hodinu. Je dávno vystydlá, mastná oka se za tu dobu změnila ve ztužený tuk. Nabírá to lžící a nechává stéct pomalými čůrky zpět do talíře.

Mlčí!

Znám ho, když mlčí, znamená to, že je něco špatně.

"Zlato, vždyť jsem zpět." snažím se ho pochlácholit.

NIC!

Zase ani slovo. Jen pohled někam na mě. Nebo za mě, někam do neznáma. Podobný pohled už jsem viděla stokrát, ale vždy se ty nepřítomný oči vrátily do reality a po mém úsměvu se rozjasnily.

Vstává. Vaneska přiběhne za námi. Jen ji obejde.

"Tatí?" chce se mu vetřít do přízně, ale on se otočí a odchází.

"Mamí?" zeptá se mne, ale já nevím, co ji mám říct.

"Pojď, necháme tatínka, on za námi za chvilku přijde." odvádím ji do pokojíku, budeme si číst v posteli.

Nikdy se takhle dlouho nezlobil. Nebyla jsem pryč přece ani přes noc, tak proč se tak chová?

Možná, že?

Zvedám se a utíkám za ním do obýváku. Leží na gauči, v ruce slivovici a civí někam za televizi. Je puštěna tak nahlas, že musím křičet, aby mě slyšel.

"TY MÁŠ ŽENSKOU?"

Žádná reakce.

"Rudí, ty někoho máš?" klesám na bobek a pláču. "Co jsem udělala špatně?"

Vezme z odkládacího stolku rodinnou fotografii a dlouze se na ní dívá.

"Tak máš nebo ne?" Už brečím naplno.

Jen mu divně cukne koutek a pak se ke mně obrátí zády... konec konverzace...

***

Ležíme s Vaneskou v posteli. Čteme Šípkovou Růženku. Doplňuje slovy text, který zná už dávno nazpaměť.

Otvírají se dveře a Rudík vchází. Má červené oči. Teď to vysloví, čekám nejhorší, řekne, že odchází nebo, že my máme odejít... Bojím se.

Klekne si k posteli.

"Holky moje," zašeptá a mačká jeden z polštářů. Od vedle řve nějaká přestřelka, jeho slova se skoro ztrácí. Položí hlavu na peřinu a ...

Rozbrečí se.

Brečí???

"Tatí?" Vaneska nerozumí jeho chování. Ani já ne. Co mám dělat? Nemluví se mnou, jen chodí jako tělo bez duše a mlčí. Už druhý den.

"Rudí?" chci ho pohladit, ale nepovede se mi to. "Stalo se něco?"

Zase žádná odpověď.

"Tatí, čteme pohádku."

Ani se na Vanesku nepodívá, jen utře slzu. Zdvihne položenou knihu a usměje se.

"O šípkové Růžence." Směje se, ale oči má smutné. "Ta byla tvoje nejoblíbenější, viď?"

"ANO," vykřikne nadšeně malá, ale když chce pokračovat v mumlání, táta se sebere a zase odchází. Knihu upustí cestou. Z kuchyně opět uslyšíme odzátkování flašky. Zase bude celý večer pít. Zase usnu s Vaneskou v posteli a k němu se radši ani nepřesunu.

Co se to s námi stalo? Ještě před třemi dny jsme byli krásná rodinka, smáli se svým vtipům, lechtali Vanesku na bříšku.

Přikryju princeznu a jdu se podívat za ním.

Kruci! Jak jsem říkala, leží a chlastá! Sakra!

***

"Rudo!?!"

Hlas tchýně? U nás doma? Už pět let se nevídáme... Ruda s ní přece nemluví.

"Co tady dělá?" štěknu po něm, ale nemyslím to tak. Stejně mi to mohl říct, víc bych uklidila.

"Už to přivezl." hodí matka velkou obálku na stůl v kuchyni.

Ruda se na ni nechce dívat.

"Co přivezl? Kdo? Co?" jsem zvědavá.

Tajemně pohlédne na bílou obálku.

‘Bože můj, ať to není od soudu, ať to není od soudu.’

Slzy mi stékají po tvářích. Podal žádost o rozvod? Domluvil se se svou matkou a mně nic neřekl? Se stejnou ženou, kterou nenávidí? Nerozumím vůbec ničemu.

"CO TO JE?" řvu na něj a ukazuju na stůl. Obrátí zrak na fotografii Vanesky na lednici... pokývá hlavou a otevře to. V ten okamžik padá zhrouceně do židle.

Rychle přiskakuju, aby si přečetla, černé na bílém...

¤¤¤¤¤¤¤¤

..... rozloučení s milovanou dcerkou Vaneskou a neméně milovanou manželkou Melanií Novotnou, které tragicky nečekaně zesnuly....

¤¤¤¤¤¤¤¤

***

Dnes dva videoklipy. První, moje srdcovka a ...

... tenhle je z Telče :) CHA! Koukněte, jak je to u nás hezké...

Autor: Bohunka Jakubcová | čtvrtek 19.9.2019 5:00 | karma článku: 14.98 | přečteno: 665x

Další články blogera

Bohunka Jakubcová

Úžasný život

Musíte mít pevné nervy. Musíte být čistí jako lilie, protože vždy na vás někdo něco může najít... a pokud máte škraloup... jste v kaši... nezvyknete si, na tenhle styl si nemůže zvyknout nikdo...

8.7.2021 v 5:00 | Karma článku: 15.31 | Přečteno: 370 | Diskuse

Bohunka Jakubcová

Pohled do díry

Tohle jsou díry... neprozradím... ale když půjdete kolem Štěpnického rybníka z náměstí směrem k nám domů (chichi), budete mít po pravé ruce zeď.... a za tou zdí je...

4.7.2021 v 5:00 | Karma článku: 10.03 | Přečteno: 309 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 17.36 | Přečteno: 186 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.77 | Přečteno: 153 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.91 | Přečteno: 9030 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.07 | Přečteno: 675 | Diskuse
Počet článků 348 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 596

 

Kdo jsem? Jsem tvrdohlavá, většinou veselá ženská. ;)

Když mi chutná, tak hltám. :)) (tedy často)

Občas převrhnu sklenici!!! (tedy často) 

Jsem bláznivě chaotická.

Miluju, ano to umím. 

Co nesnáším? VÍTR! :)

***

Rozklikněte seznam rubrik níže.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...