Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Umíte v posteli po ránu postavit sněhuláka?

Miluju rána. Je mi jedno jestli v létě, zimě, nebo na podzim. Samozřejmě myslím ta rána, kdy se nechvátá do práce...

 

Takové to ráno, kdy nemusím vyskočit z pelechu a mazat jít dělat snídani. Mačkat se v koupelně u čištění zubů. Když vím, že je doma moje dcera (ona má o víkendech a prázdninách na starosti kuchyň..) a já vím, že udělá snídani, skočí do obchodu a uvaří oběd.

Ano, taková rána miluju.

Naše rána se sice trošku změnila od doby, kdy dcera přespává každou noc úplně jinde než doma, někde za rohem snad u nějakého přítele nebo co?

Vůbec nechápu proč? Co ji k tomu vede? 

Vždyť doma ji čekáme my. Milující rodiče, kterým kručí v břiše.

Také ta rána, kdy děti ještě spí a my s mužem máme ráno jen pro sebe, ty mám ráda, ale o nich vám tedy vyprávět nebudu. :)

Ale vraťme se k těm ránům, o kterých chci mluvit, ta která klapnou. Třeba jako dnes ráno. Dnes bylo dokonalé ráno.

Začalo se rozednívat a já zaslechla tiché našlapování. Bylo mi jasné, že pes leží v kuchyni a kocoura ještě nikdo domů nepustil... tudíž maličká. Ano, Zrzka vstala a přinesla mi do pelíšku její miminko (růžového medvídka).

Odhrnula jsem automaticky deku a ona se přimazlila. Víte, to je něco jiného, než když přilehne. Ona se přimazlí jako kočička, pomalu ručkama našlapuje a kolýnka protahuje a pak se opře tváří o mou a celá se mi schoulí do náruče. A dostanu pusu. Pusu jako od anděla. 

"Hybela," (stýskalo se mi) řekne a tiskne mě k sobě.

"Ty mě taky." Políbím ji a přitáhnu ji mateřskou silou, (to je síla ta největší, kterou dokáže mamka udělat, aby pomačkala své dítě, ale nerozdrtila ho).

Nožky se nám propletou jako dávným milencům a pusinky polepujou naše obličeje, ruce i krk. Nemůžeme přestat, tohle ranní mazleníčko je tak něžné. 

Strčí k nám pod deku ještě miminko.

"KOKOKO!" Zakokrhá jako kohout. "Tále." (vstávej) "Hoko ítí." (slunce svítí)

To je taková naše hra. V tu chvíli vystřelí moje levá ruka do vzduchu. Roztáhne prsty a udělá slunce. Vůbec nám nevadí, že naše sluníčko má jen pět paprsků, máme to tak rády.

Otevřu oči a vyvaleně na jí hledím. Je ráda, že nespím a zase mi dává pusinu.

"Ó né!" Její ručička taky vyskočí a zakryje slunce.

"Mak!" (mrak) řekne a sluníčko se schovává. Druhou ručkou naznačuje déšť. 

"Pehí." (prší)

Moje ruka se schová a všechny prsty společně ukazují silný déšť.

"Táva." (roste tráva) řekne a začne trhat trávu. "Jú, tihi-ha" (kytička), řekne a hned mi jednu utrhne. Přivoní si k té fialce nebo kopretině. Trháme společně všechny kytky, které díky vydatnému dešti vyrostly. Zpleníme celou louku.

Pak mi podává ruku a přeje mi všechno nejlepší (od doby jejích narozenin v září mi takhle dává kytky a dárky k narozeninám každý den).

"Ó, děkuji." Pohladím ji. Vím, že teď přinese dárek, který budu muset znovu a znovu rozbalovat a těšit se z ukrytého překvapení. Ale tahle hra je moc dlouhá a moc mě nebaví.

 "Jé, podívej." Moje ruce roztáhnou prsty a obě vyletí do oblak.

"Hehiky mak." (veliký mrak) pleskne se do čela.

"Pahá níí." (padá sníh)začne jásat a poskakovat na posteli. Čeká na sníh už od nástupu do školy. Každý den, když vyjde před dům, je zklamaná, že ještě nenapadal. Asi bude po mě, má taky ráda sníh.

A sníh se sype a padá a nám se na peřině začne děla veliká hromada sněhu. 

"Tudí." (studí) řekne, když do něj sahne. Začne mne i jí oblíkat, abychom nenastydly. Čepici, rukavice, šála je důležitá a bundu.

"Kohníky." (knoflíky) jí prostě nejdou zapnout. "Momó, pohí, mamino." (pomoc, prosím mamko) a tak jí je zapnu. Nenechám ji přece prostydnout.

A potom? Copak asi budeme dělat?

VÁLKA!

Děláme koule a házíme je po sobě, smějeme se a kryjeme se, jak jen to s posteli jde.

Pak na mě unaveně upadne a dělá ve sněhu anděla.

"Jé," napadne mě. "Postavíme sněhuláka, chceš?"

"Ola." (Olaf to je ten z pohádky o Elze a Anně)

A dáme se do stavění. První koule je největší, je těžká a Zdenička funí. Utře si zpocené čela a jde dělat druhou. Když máme i třetí, zaváže mu kolem krku její šálu a nasadí její čepici.

"Bude ti zima."

"Buhuhe." (nebude)"Tatína" (jdeme k taťkovi)

Necháme sněhuláka sněhulákem a jdem se zavrtal do teplého pelechu našeho taťky.

 

Autor: Bohunka Jakubcová | neděle 28.10.2018 10:46 | karma článku: 13,28 | přečteno: 619x
  • Další články autora

Bohunka Jakubcová

Úžasný život

Musíte mít pevné nervy. Musíte být čistí jako lilie, protože vždy na vás někdo něco může najít... a pokud máte škraloup... jste v kaši... nezvyknete si, na tenhle styl si nemůže zvyknout nikdo...

8.7.2021 v 5:00 | Karma: 15,61 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

Pohled do díry

Tohle jsou díry... neprozradím... ale když půjdete kolem Štěpnického rybníka z náměstí směrem k nám domů (chichi), budete mít po pravé ruce zeď.... a za tou zdí je...

4.7.2021 v 5:00 | Karma: 10,03 | Přečteno: 313x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Divá Bára-Viktorka

Možná to nebudu vyprávět úplně přesně, ale potkala jsem divou Báru, časem jsem ji sice v hlavě přehodnotila na Viktorku od splavu, ale vzhledem to byla spíš divá Bára. Divá Bára s mozkem a srdcem Viktorky. Okouzlující...

1.7.2021 v 5:00 | Karma: 14,33 | Přečteno: 399x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

V lese to žije, i když stromy umírají

Potloukám se lesem a fotím pro vás zajímavé věci. Snad zajímavé. Jsem zvědavá a tak nahlížím i pod kůru stromů, do intimních zákoutí

27.6.2021 v 5:00 | Karma: 14,68 | Přečteno: 238x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Pozvánka z mailu, neodolala jsem a šla se podívat ...

Vezměte s sebou obojek, pokud je zapotřebí i náhubek, nějaký pamlsek a bičík. Stálo na pozvánce na mém mailu. Socializace mého parťáka? Inu proč né?! Občas na někoho štěká, občas by i kousl... Mohlo by nám to pomoci ke

24.6.2021 v 5:00 | Karma: 17,71 | Přečteno: 506x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  11:35

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ANO nemá představu o budoucnosti, odpověděl Fiala Babišovi ohledně důchodové reformy

24. dubna 2024  11:22

Šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X tento týden zveřejnil video, ve kterém...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  11:20

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Senior přivezl granáty na služebnu v Prostějově autobusem, ukradl je na vojně

24. dubna 2024  11:17

Osmdesátiletý muž, který minulý týden přinesl na policejní služebnu v Prostějově v igelitové tašce...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 348
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 606x
 

Kdo jsem? Jsem tvrdohlavá, většinou veselá ženská. ;)

Když mi chutná, tak hltám. :)) (tedy často)

Občas převrhnu sklenici!!! (tedy často) 

Jsem bláznivě chaotická.

Miluju, ano to umím. 

Co nesnáším? VÍTR! :)

***

Rozklikněte seznam rubrik níže.