Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Utíkej!... dokud můžeš!

Oči vytřeštěné, ústa dokořán, ruce v pěst... Postava klečící v prachu, v bolesti a strachu. Lze z ní vyčíst jen touhu po záchraně. Nezbylo už nic víc. "Běž!!!" křikne na ní a pak vysíleně klesne. 

 

Jako hřebík vystřelí tohle slovo do její hlavy. Jako kulka, která neminula. Jak kulka, která tam stále pálí, přivádí jí k šílenství.

"Tak utíkej!" 

Ani na okamžik nezaváhá. Víckrát se neotočí, její tělo prchá. Nohy se boří do hluboké suché rýhy v poli. Prach se zvedá, slzy si v něm máčí cestu, bezmyšlenkovitě se otře, pevně sevře oči a utře hřbetem dlaně tekoucí slano.

***

Musím běžet.

Svaly se napínají k prasknutí, ruce pokrčené v lokti pravidelně kmitají. Dívám se na objevující se a zase mizící botasky na zemi. Kolena necítím, ani pravé, které nemůžu ohnout, žene mě touha, bolest mi nesmí bránit. Touha přežít. 

Plíce se roztahují, nasaju vzduch, vybírají si kyslík a zbytek vydechuju zpět. Nestíhám, tělo si žádá větší přísun, snažím se pravidelně nadechnout a vydechnout na tři doby. Souhra celého těla je důležitá. 

Potím se všude. Stéká mi to po čele, do obočí, vlasy mám přilepené prachem a vlhkem jako špatně vyrobená paruka. Jen uhnu prsty rousy z čela, otřu pot i z krku. Položím ruku na místo srdce. Tepe, tepe jako by chtělo ukončit můj život.

Vydrž, říkám mu, vydrž, neumírej, doběhneme tam a pak ...

Kotníky chtějí vypovědět službu. Vzdávají to. Chodidla pálí k zbláznění. Kdybych tušila, že uteču, vzala bych si běžecké boty. 

Píchá mně v boku, nemůžu popadnout dech, špatně dýchám, probleskne mi hlavou, nikdy se to dýchání nenaučím dobře. 

Chtěla bych se otočit, podívat se zpět, ale neudělám to. Vím, že by mě to oslabilo, zastavilo a to se nesmí stát. 

Funím, běžím z posledních sil. Už jen tenhle kopec. Rukama padnu na čtyři a lezu přes pařezy a mladé keře. Větvičky praskají, zabodávají se do dlaní, škrábou předloktí, drásají kůži. Nohama zabírám, špičky zakopávám do měkka, abych si udělala stupínky. Hlína se drolí dolů, podrážky podkluzujou, je to vyčerpávající. 

Nedám to, prožene se mi hlavou hloupá myšlenka. Doprcič, nemysli na kraviny a radši koukej makat. Ruce se chytají všeho, co by mi pomohlo postoupit výš, připadám si jako tonoucí, co se stébla chytá, když má na kahánku. 

Dlaně otírají pot i slzy, bolí to a já přestávám být tvrďačka. Drdol se už dávno rozvázal a vlasy se mi motají do výhledu. Kruci!!! 

"SAKRA!" vykřiknu do propasti pode mnou. Ozvěna se odráží od vysokých těl skalnatého masivu. Jsem vyčerpaná, ale nesmím zastavit, tam nahoře je... Kouknu tam. Bože, je tak neskutečně vysoko, až se mi chce snad radši umřít. Hrabu rukama, lezu po kolenou, bláto se mi lepí úplně všude. Náhle mi ujede noha, ruka chce našmátrat nějaký záchytný bod, nic tam ale není.

"NÉ!" vzteky zapřu nohu, teď přece nespadnu, to by byl konec. Visím nad zarostlou propastí, tělo vykazuje ztrátu veškeré energie. Hledám poslepu rukou něco... Cokoliv, brečím... Mám chuť to vzdát. 

Teď. Teď by se přece měla objevit ruka. Tak to přece bývá v napínavých filmech. Na poslední chvíli ji zachrání silný, vysněný muž a schová hrdinku do své velké náruče. "Už je dobře," zašeptá ji do ucha a pohladí po vlasech. 

Zvednu hlavu. Kde je? Jsem bez chuti pokračovat. Nikde žádnou pomocnou ruku nevidím. 

"Doprdele! Tak kde jsi?!" 

"Ele a e si?" "A e si?" "E si?" odpoví mi skaliska. 

***

 

Autor: Bohunka Jakubcová | čtvrtek 28.5.2020 5:00 | karma článku: 13,55 | přečteno: 581x
  • Další články autora

Bohunka Jakubcová

Úžasný život

Musíte mít pevné nervy. Musíte být čistí jako lilie, protože vždy na vás někdo něco může najít... a pokud máte škraloup... jste v kaši... nezvyknete si, na tenhle styl si nemůže zvyknout nikdo...

8.7.2021 v 5:00 | Karma: 15,61 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

Pohled do díry

Tohle jsou díry... neprozradím... ale když půjdete kolem Štěpnického rybníka z náměstí směrem k nám domů (chichi), budete mít po pravé ruce zeď.... a za tou zdí je...

4.7.2021 v 5:00 | Karma: 10,03 | Přečteno: 313x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Divá Bára-Viktorka

Možná to nebudu vyprávět úplně přesně, ale potkala jsem divou Báru, časem jsem ji sice v hlavě přehodnotila na Viktorku od splavu, ale vzhledem to byla spíš divá Bára. Divá Bára s mozkem a srdcem Viktorky. Okouzlující...

1.7.2021 v 5:00 | Karma: 14,33 | Přečteno: 399x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

V lese to žije, i když stromy umírají

Potloukám se lesem a fotím pro vás zajímavé věci. Snad zajímavé. Jsem zvědavá a tak nahlížím i pod kůru stromů, do intimních zákoutí

27.6.2021 v 5:00 | Karma: 14,68 | Přečteno: 238x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Pozvánka z mailu, neodolala jsem a šla se podívat ...

Vezměte s sebou obojek, pokud je zapotřebí i náhubek, nějaký pamlsek a bičík. Stálo na pozvánce na mém mailu. Socializace mého parťáka? Inu proč né?! Občas na někoho štěká, občas by i kousl... Mohlo by nám to pomoci ke

24.6.2021 v 5:00 | Karma: 17,71 | Přečteno: 506x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

U Jána... (kostel kousek za Telčí směr Jindřichův Hradec)

Chodíme sem pravidelně sbírat kaštany, protože ve škole (v družině) za to dostaneme čokoládku. A tak Zdenýška sbírá a sbírá a já chodím a fotím detaily.

20.6.2021 v 5:00 | Karma: 12,85 | Přečteno: 274x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

... když draka bolí hlava...

Celé království je zahaleno do černého závoje, protože jedinou královskou dceru ... unesl drak. Rodiče jsou nešťastni, hledají zachránce. Znáte to? Pojďte se podívat, jak to znám já.

17.6.2021 v 5:00 | Karma: 13,79 | Přečteno: 376x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

Distančka k popukání

Namalujte zvířátka z farmy, ze zoologické a z lesa... Pche, pro holky jakubcojc nic těžkého. Nevěříte? Jukněte! Umíme fšechno.

15.6.2021 v 10:33 | Karma: 19,57 | Přečteno: 507x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Je po dešti

"Je po dešti a kosové si štěstím pletou noty..." Je po dešti a já, Zdenýška a Tim jsme na procházce ke Karlovi. Už jsem vám tuhle cestu ukázala, jako asi snad už v Telči všechno, ale tohle je něco úplně jiného, tohle jste fakt

13.6.2021 v 5:00 | Karma: 12,43 | Přečteno: 219x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Pomoc, jsem diskriminována!

Víte, jak nepraktické je sedět na bobku? V zimě mě u toho mrzne zadek, když nedám nohy pořádně od sebe, mrňavý kapičky cákají až na boty... Ale vestoje, to by byla paráda. Bohužel v mém případě je to...

10.6.2021 v 5:00 | Karma: 23,65 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

Zblízka...

Jsem všetečka, ráda se dívám, třeba i zblízka. A tohle jsem uviděla, vyfotila a uložila a dnes vás nechám juknout do mého archivu.

5.6.2021 v 6:44 | Karma: 14,92 | Přečteno: 308x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

ZOO?

Nenecháme je vyhubit. Postaráme se o ně. Pochytáme a obstaráme jim spokojené žití pro množení a v případě úspěchu je opět vypustíme do přírody.

3.6.2021 v 5:00 | Karma: 11,69 | Přečteno: 346x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

Jak vyučovat psaní v parku (něco ze soukromí)

Distančka. U nás ještě stále přežívá. Využívám každé situace na výuku, kresbu, vyprávění a učení. Třeba i na procházce v parku. Samozřejmě v našem telčském parku.

1.6.2021 v 8:24 | Karma: 13,94 | Přečteno: 192x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

V parním mlýně (samozřejmě v Telči)

Parní mlýn... Památka, kterou každý mine. Je to rozbořenina, nefunguje, kolo je nasuchu... tajemné a strašidelné místo, kdybych nešla se Zdenýškou a se psem, nešla bych tam sama. (chodíme tu denně)

30.5.2021 v 5:00 | Karma: 15,50 | Přečteno: 254x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Střílej!!!

"Nemůžu to udělat." řekl večer Klaus. "Neblbni, vždyť o nic nejde." oponoval Hanz. "Je mi z toho zle." Klaus nemohl usnout.

27.5.2021 v 5:00 | Karma: 11,97 | Přečteno: 336x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

Hrátky s "Déčkem"

Že nevíte co nebo kdo je "Déčko"? No já bych mohla vyprávět, ale radši se koukněte na autentické fotky. Bude to lepší. Lépe tak pochopíte co tajně dělám s "Déčkem". Na konci prozradím, co s ním netajně dělá můj manžel.

23.5.2021 v 5:00 | Karma: 18,18 | Přečteno: 536x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Chybí tam červená!

Miluju modrou, blankytně i tyrkysově modrou, i téměř černou modrou. Miluju žlutou a všechny její odstíny. A ve všech mých dílech je poznat, které barvy preferuji.

20.5.2021 v 5:00 | Karma: 9,38 | Přečteno: 174x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

Slíbila jsi, že se neztratíš...A??? Marie Šípková...

Pamatuju si to jako dnes, jak si začala přemýšlet o přátelství na dálku. Je to doopravdické přátelství? Je! Co když...? Vyslovila jsi větu, která se nyní naplnila.

19.5.2021 v 19:52 | Karma: 21,00 | Přečteno: 478x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

Potulka parkem opět v Telči

Já vím, už to tady bylo. Park, město okolí... Telč je všude kolem mě a tak ji občas vyfotím, abyste věděli, kde žiju. Dnes tedy fotky z parku, dokonce z míst, kam nikdo nechodí, zákoutí a pohled z parku ven dírkou

16.5.2021 v 5:00 | Karma: 6,06 | Přečteno: 88x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Brzdi!

"Nasedni," řekl a posadil mne vedle jako spolujezdce. Spolujezdkyni. Vypadal velmi distingovaně a kultivovaně, proč si nepřisednout? "Lásko," pošeptal mi a pak...

13.5.2021 v 5:00 | Karma: 14,87 | Přečteno: 382x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 348
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 606x
 

Kdo jsem? Jsem tvrdohlavá, většinou veselá ženská. ;)

Když mi chutná, tak hltám. :)) (tedy často)

Občas převrhnu sklenici!!! (tedy často) 

Jsem bláznivě chaotická.

Miluju, ano to umím. 

Co nesnáším? VÍTR! :)

***

Rozklikněte seznam rubrik níže.