Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Už to nejsem já, vidíš, lásko?!

"Já vím, že roky letí jako splašený, že už nejsem nejmladší, že věk se musí podepsat na každém z nás. Ale! Tohle přece už nejsem já!"  

"Copak se ti stalo? Zlato moje?" Zašeptal do tmy.

Vzhlédla k němu, vždy ho milovala, uctívala, ráda ho potkávala. Byl statný a ne tak starý jako ona, a ona tohohle zajíčka zbožňovala. Poslední dobou byla smutná. Když ji potkal, nesmála se zurčivě a nestříkala z ní energie na všechny strany. Jen se ploužila a v klidu usínala v zákoutích.

"Už to nejsem já, vidíš? Lásko?" kdyby mohla, slza by ji ukápla.

"Jak to myslíš?" Povzbudil ji. "Znám tě léta a Miláčku, jsi to ty!" jeho slova měla dát naději, ale ona trvala na svém.

"Já vím, že roky letí jako splašený, že už nejsem nejmladší, že věk se musí podepsat na každém z nás... Ale tohle přece nejsem já!"  

"Jsi stejná, jako když jsem tě poprvé uviděl." zalhal, nebyla to ona. Dřív byla veselá a otevřená kdejakým blbinkám, ale dnes... tichá voda. Ale nemohl ji nepodržet.

"Tehdy... když jsme se poznali, byla jsem silná a drzá a divoká, dělala jsem si, co jsem chtěla, nekoukala jsem na lidi. ŽILA JSEM!" uhladila si své řídké vlasy. "Dnes? Koukni na mě! Vlasy mám lámavé a mé paže...?" dotkla se svých dlouhých ruček, končících daleko za horami. "Jsou seschlé..."

Když o tom tak přemýšlel, měla trochu pravdu. Byla jiná, ale jemu se i tak líbila. Nechtěl by jinou, byl rád, že ji má u sebe, že není sám. A? Miloval ji.

"Miláčku, i já se měním... všimla sis?" začal se naparovat a nakrucovat na té skále, až by ho nejradši praštila. On byl o proti ní tak mlaďoučký a čilý, nestárl, naopak o něj se pečovalo a ta péče byla vidět.

Nezvedl ji náladu.

"Pamatuješ, když jsem se tenkrát rozparádila? Udělala jsem si nové cesty v polích a lukách? Byla jsem bouřlivák, ale dnes..." Ruce i nohy ji bolely, zkoušela se rozpínat, ale neměla sílu. Byla drobná a zranitelná. Chtělo se jí plakat. 

Chtěl by ji rozesmát, ale ona byla vyčerpaná. Její síla slábla. Je pravda, že když se na ni shora díval, viděl, že je bolavá a křehká. Táhla se přes stotřicet kilometrů daleko. Její sexy křivky byly každým rokem trochu jiné podle toho, na kterou stranu si vybrala se vydat. Kroutily se a rovnaly a on se snažil vytáhnout, aby viděl ještě kousek dál, až k jejím kotníkům. Miloval pohled na ni.

Mnohdy ustoupila o pěkný kus bokem, až se i lidé divili, co blázní, pak se ale zase vrátila do své domoviny. Chtěla by zase utéct tomu korytu, pobíhat po lukách a polích, zvednout se v údolích a zabublat. U jezů mocně přetékat a nenechat se chytit ani u splavů. Napojit okolní lesy a v klidných hladinách nechat vykoupat zvěř.

Bohužel její vody byly mělké a síla se dostávala jen při tání na jaře. Ale jaro bylo daleko, slunce pálilo, byl červenec.

Berounka pomalu vysychala a s ní i krajina.

Křivoklátu ji bylo líto. Tak rád by ji pomohl, něco by udělal, ale jeho osudem bylo jen tam tak stát a čekat na davy, které ho budou obdivovat. Lidé do něj vkládali své investice, měli s ním plány, udržovali si ho jako oko v hlavě a vůbec netušili, že on chřadne kvůli ní. 

Nejradši by vykřičel svůj žal do světa, aby ti lidé si všimli, že pomoc potřebuje ona. Že je ta tom špatně, že umírá. Nemohl. Směl pouze stát a poslouchat chválu na jeho vzhled, na moc, kterou na téhle hoře představuje.

"Lidé... Lidé, ona je důležitější než já. Zkuste se nad ní zamyslet, ona si sama nepomůže a já o ni nechci přijít. Miluju jí! Můžete ji ještě pomoct?!"

***

¦

 

Autor: Bohunka Jakubcová | čtvrtek 23.7.2020 5:00 | karma článku: 16,67 | přečteno: 591x
  • Další články autora

Bohunka Jakubcová

Úžasný život

Musíte mít pevné nervy. Musíte být čistí jako lilie, protože vždy na vás někdo něco může najít... a pokud máte škraloup... jste v kaši... nezvyknete si, na tenhle styl si nemůže zvyknout nikdo...

8.7.2021 v 5:00 | Karma: 15,61 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

Pohled do díry

Tohle jsou díry... neprozradím... ale když půjdete kolem Štěpnického rybníka z náměstí směrem k nám domů (chichi), budete mít po pravé ruce zeď.... a za tou zdí je...

4.7.2021 v 5:00 | Karma: 10,03 | Přečteno: 313x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Divá Bára-Viktorka

Možná to nebudu vyprávět úplně přesně, ale potkala jsem divou Báru, časem jsem ji sice v hlavě přehodnotila na Viktorku od splavu, ale vzhledem to byla spíš divá Bára. Divá Bára s mozkem a srdcem Viktorky. Okouzlující...

1.7.2021 v 5:00 | Karma: 14,33 | Přečteno: 399x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

V lese to žije, i když stromy umírají

Potloukám se lesem a fotím pro vás zajímavé věci. Snad zajímavé. Jsem zvědavá a tak nahlížím i pod kůru stromů, do intimních zákoutí

27.6.2021 v 5:00 | Karma: 14,68 | Přečteno: 238x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Pozvánka z mailu, neodolala jsem a šla se podívat ...

Vezměte s sebou obojek, pokud je zapotřebí i náhubek, nějaký pamlsek a bičík. Stálo na pozvánce na mém mailu. Socializace mého parťáka? Inu proč né?! Občas na někoho štěká, občas by i kousl... Mohlo by nám to pomoci ke

24.6.2021 v 5:00 | Karma: 17,71 | Přečteno: 506x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  11:20

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32,  aktualizováno  11:19

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  11:19

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  11:18

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 348
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 606x
 

Kdo jsem? Jsem tvrdohlavá, většinou veselá ženská. ;)

Když mi chutná, tak hltám. :)) (tedy často)

Občas převrhnu sklenici!!! (tedy často) 

Jsem bláznivě chaotická.

Miluju, ano to umím. 

Co nesnáším? VÍTR! :)

***

Rozklikněte seznam rubrik níže.