Těžký život funebráka?

Rána... Lekl jsem se, srdce se mi skoro zastavilo. Teď mi buší jako o život, na rukou husí kůže.  Bedlivě sleduju rakev ve zpětném zrcátku, přestože případný další zvuk nemůžu vidět. Jako bych čekal, že se víko snad vyboulí... 

 

 

... před šesti hodinami ...

"Máš bouračku, Petře..." Hlásí Helenka svým sladkým hláskem. "Až se vrátíš, už bude napuštěná vana."

"O.K. Budu chvátat. Pa puso!" Slibuju do telefonu.

"Nebudeš se bát?" Ještě zaslechnu kolegu Arnošta.

"Debile!" Bál jsem se jen jednou, když to bylo úplně poprvé. Teď už jsem mazák.

»Sakra, ten je úplně na sračku,« říkám si, když ohledávám tělo. Ruce, nohy polámaný, jak ho dostávali ven z toho šrotu. Přivolaná záchranka jen konstatovala smrt. Další zbytečně zmařený mladý život. Kdyby nejel jako prase, tak by tu zatáčku zvládl.

Pečlivě skládám jeho tělo do rakve. Podepsali se všechny dokumenty o převzetí těla. 

"Hej rup," houkl saniťák a rveme truhlu do kufru. "Ten je těžký." Loktem odstrkává velký polštář, který se vzadu povaluje. Funí.

"Prosím tě, proč to s sebou pořád taháš? Chceš tu mít, když máš pouzu pohodlíčko jak v bordelu?"

"Kvůli hemeroidům," odbudu zvědavce. Ještě mě poplácá po zádech.

"Dovez ho ve zdraví." Pitomec, nesnáším černý humor.

Už, abych byl u Helenky v jejím pelíšku.

***

V rádiu hrajou pohodovou písničku, teplo auta mi dělá v těhle severních mrazech dobře. Mám docela dobrou práci, říkám si, když v tom...

Rána...!

Lekl jsem se, srdce se mi skoro zastavilo. Teď mi zas buší jako o život, na rukou husí kůže. 

Bedlivě sleduju truhlu ve zpětném zrcátku, přestože případný další zvuk nemůžu vidět. Jako bych čekal, že se víko vyboulí nebo co...

Napínám uši. 

NIC!

Přeladím stanici. Radši něco od podlahy, ať nemyslím na blbosti.

Tuc tuc tuc tuc... "Rebel yeeeeel", křičí z éteru Scooter.

Buch!

Dupnu na brzdu. Auto za mnou mě pěkně naštvaně vytroubí. Málem to do mě napral.

Slyšel jsem to, nebo se mi to zdálo? Vypínám rádio. Zastavím u krajnice a vnímám všemi smysly. Uši se napínají, oči propalují víko.

NIC!

Hodím blinkr a jedu dál. Rádio ječí a já se občas ohlédnu. Proč? Byl přece úplně rozmlácenej, neměl vůbec žádnou šanci. "Exitus," řekl doktor. 

Muzika mě pohlcuje. Hlavou kývám do rytmu, rukama bubnuju na volant, pískám si.

To ťukání se ozývá zase.

"Né!" Křiknu.

"Tohle mi nedělej!"

Zastavím a vyběhnu jen tak v košili z auta. Je mi hrozná kosa, ale dovnitř teda nevlezu.

"To není možný!" Sedám si na bobek.

"To přece není možný!" Přecházím sem a tam. Kopnu vztekle do pneumatiky.

"TY VOLE, TY VOLE!!!" Křičím a rvu si vlasy.

"Už zase?"

Musím něco udělat. Hlavou mi létají myšlenky, jsem úplně mimo. Slzy se mi derou do očí, dýchám si na ruce. Brečím.

"Sakra! Bože!" Třesu se jako osika. Nechce se mi tam, ale mám tam bundu a mobil.

"Seber se chlape!" Hulákám do černé tmy osamělého lesa. Vracím se do auta a vytáčím firemní číslo.

"Helenko, asi se ještě zdržím. Vypadá to na dršťkovou u pumpy."

"Petříčku, to mě moc mrzí. Nespěchej..." Nezlobila se, ani se nedivila. Nestalo se to poprvé.

***

Obleču si péřovku a nasadím i kulicha. Dokonce i rukavice. Tahle cesta bude mrazivá. Otočím klíčkem a motor naskočí. Rádio začne řvát své tuc tuc. Stahuji okýnka a vypínám topení.

"Pomoc..." Ozve se teď docela zřetelně zezadu.

"Drž hubu!" Štěknu na něj. "Jsi mrtvej, je to jasný? Umřel si. Chápeš?"

"Pomozte mi." Hlas z truhly v tom kraválu slábne. Vítr mi fičí do obličeje. Mrznu.

"Už se nedá nic dělat. Vystavili jsme všechny papíry, určitě se už tiskne faktura. Takhle to prostě chodí. Vzdej to!"

Vzteky zastavuju na nejbližším odpočívadle. Otevřu zadní dveře a namašlím na rakev dva pevné kožené pásky s přezkou. Co kdyby... (vozím je s sebou pro všechny případy...)

Slyším škrábání. Bouhnu rozčileně na víko. Vytáhnu cigaretu z kaslíku.

"Krucinál, kvůli tobě zase začnu kouřit! Víš, jak dlouho mi trvalo, než jsem přestal? A ty nervy?" Zahřívám se poskakováním.

Ještěže je takový mráz. Hodí se mi to. Minule to bylo docela nepříjemný.

(Přesně se mu vybavila ta situace z loňského léta. Jak odklopil víko a starý pan František k němu vzpínal ruce. Jak mu z očí čišela oddanost. Trvalo to chvilku, zalehl jeho tvář polštářem a prostě počkal. Starý se sice bránil a poškrábal ho, ale nakonec to dobře dopadlo.)

Ticho! Asi to už konečně vzdal.

"Hajzle!" ulevím si ještě a usedám za volant. Klimatizaci i volume doprava a hurá domů. Srdce i myšlenky se mi zklidnily, teplo mi vane na nohy. Je mi blaženě.

Nanananaaaa, na, na, nananaaaa... Zpívám si.

"Už je dobře." Zhluboka si oddychnu. Do firmy už je to jen kousek, budu rád za horkou vanu. Ale pěkně mě vyplašil, musím se smát.

RÁNA! 

NE!!!

Ohlédnu se do zrcátka. V tom okamžiku mi vběhne do cesty srnka...

BUM!!!

***

... středa 28.2. ve 4.50 ráno -17oC ... 

155 158 150

"Chci nahlásit dopravní nehodu, vypadá to na srážku se zvěří, jedná se o pohřební vůz."

***

Vyprošťují bezvládné tělo z větví statného buku, pod nímž  ještě kouří  rozbitá kára.

"Ten to má za sebou." Řekne policista.

»Ne, ne, slyším vás. Ještě žiju.«

"To je divný, ještě před chvílí jsem zaslechl slabý hlas." Hádá se svědek.

"Tak tenhle rozhodně nemluvil." Přetáhl přes tělo plachtu.

»Pro Boha, nevnímám sanitku, asi už odjela... Ale co já?«

"Petře, tys to teda vymňouk." Cítím, jak odhrnuje plachtu a zkoumá moje tělo, poznám ho podle kolínské. Arnošt!

»Mám vyhráno!« 

"Tak kolegu si odvezu já."

Podstrčí podepsat všechny formality a už nakládá nebožtíka.

»Arnošte, Arnošte, já tě slyším.«

"No, já slyšel někoho volat o pomoc." Nechce to vzdát zmrzlý řidič.

"A co tamten?" Hodí hasič hlavou směrem ke zamrzlému poli, kde leží napůl roztříštěná rakev. 

"Cyniku!" Zavrtí hlavou kolega.

"Pomoc!"

Všichni přihlížející vykulí oči. Pomalu stáčí pohledy k truhle. Pak jim to dojde.

"Ty vole!, zavolejte tu sanitku zpět."

Horní víko je téměř netknuté, jen rozlámané boky a spodek drží pevně utažené kožené pásky s přezkou. Musí použít sílu, aby je rozepli.

"Rozumíte tomu?" Nikdo nechápe.

Postava se pohnula!

***

Slyším sanitku, ano! vrací se. Teď můžu odpočívat, už se o mě postarají.

"Tý, jo, ten nebožtík ještě dýchá. To je zázrak!" Slyším.

»Ano, jsem živý,« snažím se svými zlomenými údy dát najevo, že žiju. Škrábnu o bok truhly.

Arnošt ještě jednou sejme víko a dívá se na mě. Nemůžu otevřít oči, ale vnímám ho, slyším ho. Dává rádio nahlas. 

"Pomoc," zamumlám z poslední sil.

Vytáčí mobil.

"Helenko, tak už ho vezu." Na chvilku odendá mobil od ucha a zaposlouchá se.

Využívám situace a zakřičím: "Arnošte!" Vyjde ze mne jen tenký hlásek, ale myslím, že ho zaslechl.  

"Počkej, počkej, Helenko... s tou vanou ještě počkej..."

Vanu? Tu přece slíbila mě. Ta mrcha. Ještě dejchám a ona už mi zahejbá!

Arnošt otočí hlavu mým směrem. "Vypadá to, že dnes přijedu asi trochu dýl, mám tu nějaké komplikace. Vypadá to na dršťkovku..." Pak hodí mobil na sedačku spolujezdce a otočí se mým směrem.

"Hele, nepřidělávej mi práci, Peťo. Všechno je už podepsaný, Helenka už vystavila fakturu, přece víš jak to chodí..."

Radio, křičí: "In the mid-night hour... she cried ... more more more..." 

 

***

 

Příští týden si přijďte přečíst ten správný "recept" na knedlíky. Určeno hlavně pro muže :)

 

 

 

Autor: Bohunka Jakubcová | čtvrtek 8.3.2018 8:00 | karma článku: 8,78 | přečteno: 380x
  • Další články autora

Bohunka Jakubcová

Úžasný život

Musíte mít pevné nervy. Musíte být čistí jako lilie, protože vždy na vás někdo něco může najít... a pokud máte škraloup... jste v kaši... nezvyknete si, na tenhle styl si nemůže zvyknout nikdo...

8.7.2021 v 5:00 | Karma: 15,61 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

Pohled do díry

Tohle jsou díry... neprozradím... ale když půjdete kolem Štěpnického rybníka z náměstí směrem k nám domů (chichi), budete mít po pravé ruce zeď.... a za tou zdí je...

4.7.2021 v 5:00 | Karma: 10,03 | Přečteno: 313x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Divá Bára-Viktorka

Možná to nebudu vyprávět úplně přesně, ale potkala jsem divou Báru, časem jsem ji sice v hlavě přehodnotila na Viktorku od splavu, ale vzhledem to byla spíš divá Bára. Divá Bára s mozkem a srdcem Viktorky. Okouzlující...

1.7.2021 v 5:00 | Karma: 14,33 | Přečteno: 399x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

V lese to žije, i když stromy umírají

Potloukám se lesem a fotím pro vás zajímavé věci. Snad zajímavé. Jsem zvědavá a tak nahlížím i pod kůru stromů, do intimních zákoutí

27.6.2021 v 5:00 | Karma: 14,68 | Přečteno: 238x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Pozvánka z mailu, neodolala jsem a šla se podívat ...

Vezměte s sebou obojek, pokud je zapotřebí i náhubek, nějaký pamlsek a bičík. Stálo na pozvánce na mém mailu. Socializace mého parťáka? Inu proč né?! Občas na někoho štěká, občas by i kousl... Mohlo by nám to pomoci ke

24.6.2021 v 5:00 | Karma: 17,71 | Přečteno: 506x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 348
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 606x
 

Kdo jsem? Jsem tvrdohlavá, většinou veselá ženská. ;)

Když mi chutná, tak hltám. :)) (tedy často)

Občas převrhnu sklenici!!! (tedy často) 

Jsem bláznivě chaotická.

Miluju, ano to umím. 

Co nesnáším? VÍTR! :)

***

Rozklikněte seznam rubrik níže.