Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kde má člověk své kořeny? Kde je mám sakra já?!

Jsou moje kořeny v Holýšově? Samozřejmě, město mého dětství, mého pubertálního vývoje, mých prvních i posledních lásek, než jsem se usadila. Nevím, proč vlastně otvírám tohle téma, když je jasné kam patřím.

 

ALE!!!

Co Telč? HM? Co tady mám? Tady jsem zapustila své kořeny před čtrnácti lety a je to město mého srdce. Zbožňuju tohle město. Je mi vším! Je nádherné. V zimě je tu spoustu sněhu a ten mám moc ráda. A když mi nestačí, zajedu kousek dál a navštívím Javořici. Javořice, Malý a Velký Pařezák, to jsou místa, kde jsem svobodná.

A KAREL! Samozřejmě! Můj milovaný Karel. Kdožeto??? Přece sv. Karel. Že nevíte? Dobře Kaplička sv. Karla. Nejúžasnější místečko, vzdálené tak akorát na skvělou procházku se psem. V létě, v zimě, na jaře i na podzim je tu krásně. 

Telč, ach Telč! Jednou mě dostala a nikdy mi ze srdce nezmizí.

ALE!!! Ano, druhé ale!

Když domluvím návštěvu u mamky a vím, že pojedu na západ, moje srdíčko se tetelí. Těším se, i když nemám moc času na nějaké procházení se a vzpomínání.

Vyjíždíme od domu, já cítím vzrušení v žaludku, že jedu ... domů??? Ne, vlastně jedu na návštěvu, ne domů. Doma jsem v Telči, přece!

To jemné roztřesení je tam. Když už ale míjíme třetí čapí hnízdo, když čůráme na našem místě u lesíka, když sjíždíme serpentinami ke Staňkovu, cítím, že se vracím do dětství a je mi blaze. Jen kdybychom odbočili doprava směrem Holýšov... Tam jsou moje vzpomínky.

Jakoby můj mozek říkal, tady jsi doma...

Moje dětství, koupání se v řece, obracení sena, úžasné prázdniny u babiček (obě už bohužel umřely), lezení po hrušce, vzpomínky na můj úraz, na tátu :(( na prošlápnuté akvárko (protože my jsme vždycky doma měli akvárko :)), na první polibky před naším panelákem, na první doteky na "Makáči"... Ale taky na moje jedinkrát v životě zlomené srdce. :( To vše se váže k městu, které ani nikdo z vás nezná. Ale pro mě znamená tak strašně moc.

Mám snad tam své kořeny?

A samozřejmě potřetí velké ALE!!!

Když se dosyta nadýchám západního vzduchu, projedu v hlavě všechny krásné i smutné vzpomínky, najednou se mému srdci začne stýskat po Telči.

Ještě smutné rozloučení, poslední pohledy směrem k mému dětství, které je už ale navždy pryč a moje srdce i hlava se začne těšit na ten pravý domov. 

Další čůrání, protáhnutí těla, jídlo v Budějkách, a pak už je to kousek k nám. Míjíme i poslední čapí hnízdo a já najednou vím, kam patřím. Cesta přes Kunžak je krásná, ta příroda... a já  se vracím domů. Po dvě stě padesáti kilometrech jsem doma.

Mám tu svou rodinu, hnízdo, přátele a samozřejmě úžasný banánový zákusek :)) 

"Ty nevíš, jestli si březí nebo jalová..." 

  

(... mi říkával můj taťka už od malička... A měl pravdu.)

Tak kde mám vlastně ty kořeny? 

:-O

 

 

Autor: Bohunka Jakubcová | úterý 27.2.2018 8:00 | karma článku: 11,44 | přečteno: 386x
  • Další články autora

Bohunka Jakubcová

Úžasný život

Musíte mít pevné nervy. Musíte být čistí jako lilie, protože vždy na vás někdo něco může najít... a pokud máte škraloup... jste v kaši... nezvyknete si, na tenhle styl si nemůže zvyknout nikdo...

8.7.2021 v 5:00 | Karma: 15,61 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

Pohled do díry

Tohle jsou díry... neprozradím... ale když půjdete kolem Štěpnického rybníka z náměstí směrem k nám domů (chichi), budete mít po pravé ruce zeď.... a za tou zdí je...

4.7.2021 v 5:00 | Karma: 10,03 | Přečteno: 313x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Divá Bára-Viktorka

Možná to nebudu vyprávět úplně přesně, ale potkala jsem divou Báru, časem jsem ji sice v hlavě přehodnotila na Viktorku od splavu, ale vzhledem to byla spíš divá Bára. Divá Bára s mozkem a srdcem Viktorky. Okouzlující...

1.7.2021 v 5:00 | Karma: 14,33 | Přečteno: 399x | Diskuse| Ona

Bohunka Jakubcová

V lese to žije, i když stromy umírají

Potloukám se lesem a fotím pro vás zajímavé věci. Snad zajímavé. Jsem zvědavá a tak nahlížím i pod kůru stromů, do intimních zákoutí

27.6.2021 v 5:00 | Karma: 14,68 | Přečteno: 238x | Diskuse| Fotoblogy

Bohunka Jakubcová

Pozvánka z mailu, neodolala jsem a šla se podívat ...

Vezměte s sebou obojek, pokud je zapotřebí i náhubek, nějaký pamlsek a bičík. Stálo na pozvánce na mém mailu. Socializace mého parťáka? Inu proč né?! Občas na někoho štěká, občas by i kousl... Mohlo by nám to pomoci ke

24.6.2021 v 5:00 | Karma: 17,71 | Přečteno: 506x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

  • Počet článků 348
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 606x
 

Kdo jsem? Jsem tvrdohlavá, většinou veselá ženská. ;)

Když mi chutná, tak hltám. :)) (tedy často)

Občas převrhnu sklenici!!! (tedy často) 

Jsem bláznivě chaotická.

Miluju, ano to umím. 

Co nesnáším? VÍTR! :)

***

Rozklikněte seznam rubrik níže.